onsdag den 31. august 2011

Gider du lige...??

 ...kigge ind på studievejledningen? Sådan lød den sms der tikkede ind i går ved middagstid! Ja, det er altså åbenbart måden man henvender sig til eleverne på Handelsskolen..! Men det gad jeg da så godt og uden at vide med hvem og om hvad jeg skulle snakke gik jeg ind på studievejledningen i dag.. 

Min studievejleder foreslog mig at jeg startede på hgs i stedet for hg. Jeg har næsten en studentereksamen, og det er altså nok til at jeg kan blive flyttet til hgs-holdet, læse 3 fag op på 12 uger og dermed korte min uddannelse ned med 2 år! For som hun siger, det er jo hul i hovedet at bruge to år på hg, når jeg nu er SÅ begavet

..Det virker jo som et oplagt valg..! Det er det bare ikke.. 

Min nuværende klasse er en broget flok.. Det ER faktisk muligt at skrabe 29 eksistenser sammen som absolut intet har til fælles! Og det til trods, så føles det rart at være der.. Vi har alle sammen mere end bare tunge bøger i vores rygsække og vi deler alle håbet om at tingene nok skal blive bedre..!

..Jeg er glad for rosen, glad for at vide mine år på gymnasiet, trods alt, ikke har været spild af tid.. 12 uger lyder så nemt, men jeg tør ikke! Jeg tør ikke tage chancen.. Jeg nyder at have et skema med masser af huller.. Jeg har brug for pauserne, brug for friheden! Jeg har brug at føle mig bedre end de andre.. Jeg har brug for tid, før jeg skal ud i virkeligheden igen!

Så for engang skyld ignorerer jeg ambitionerne! For engang skyld lytter jeg til mig selv! For første gang sætter jeg ikke livet på spil..! 

JEG GIDER IKKE..!

10 kommentarer:

  1. Mejse det glæder mig! Ligger her i sengen og smiler stort. Du tager da lige ansvar for dig selv der, og hvor er det dejligt! You Rock!

    SvarSlet
  2. Det er vigtigt at lytte til sin mavefornemmelse, og hvis den fortæller dig, at du skal blive, hvor du er, så er det da det, du skal gøre:)
    God beslutning du har taget Mejse!

    SvarSlet
  3. Godt gået - det er så svært at holde fast i det gode, når man bliver fristet af både ambitioner og smiger. Det kan kun gå godt :-)

    SvarSlet
  4. Du er så sej, Mejse ;o)
    Den beslutning er helt sikkert et skridt, i den rigtige retning. Så tillykke med den ;o)
    Knus.

    SvarSlet
  5. Fantastisk godt at du lyttede til dig selv!

    Og tak for en modig og rigtig god blog her -- jeg tager virkelig hatten af for modige mennesker, der tør vise, at livet ikke kun består af lyse øjeblikke, men at det er meget mere nuanceret end som så!

    Kh

    SvarSlet
  6. Kære Mejse

    Er for nylig faldet over dine Blogs : ) Super spændende læsning...både din BLÅ - men også din SORTE del (hvis jeg må kalde det sådan..?).

    Jeg har selv psykiatrien tæt inde på livet...både igennem mit arbejde - men også via mit privatliv! Så dette er virkelig spændende læsning for mig...hvordan DU oplever at leve med din sygdom..

    Jeg glæder mig til fortsat at læse om dine glæder og sorger...

    Stort Knuus fra Tine

    SvarSlet
  7. Hej Mejse.

    Det er jo lidt tid siden "vi" har hørt noget til sortmejsen, måske den er fløjet syd på??

    Jeg har sendt en Award efter din sortmejse - den blå får rigeligt opmærksomhed, men den sorte er lidt forsømt for tiden :) - du kan se den på min blog :)

    SvarSlet
  8. Lyder som nogle gode overvejelser du har gjort dig. :)

    Jeg sidder i nogenlunde samme situation som dig.
    Det gør at jeg hver eneste dag må overveje hvad der er godt for mig og hvad der er skidt. Bøvlet, men nødvendigt!

    Dejligt at se din blog og møde et kreativt, sensitivt menneske der kæmper med tankerne, ligesom mig.

    Kærlige hilsner,

    Pernille

    SvarSlet