torsdag den 9. december 2010

..Op igen..

..Om det er på grund af julehyggen, den fortryllende sne, alle de skønne blogge her i blogland eller mine dejlige drenge ved jeg ikke, men jeg synes allerede tingene begynder at falde på plads igen.. Måske er jeg efterhånden bare ved at være rutineret..! Eller osse er det bare en god blanding af det hele.. Jeg er holdt op med at spekulere over hvad det er der slår mig ud af balance - engang tænkte jeg - der må da være en eller anden fællesnævner. Er det når jeg gør noget bestemt, spiser noget bestemt eller hører noget bestemt musik..? Men nej, der er ingen fællesnævner - det kan komme når jeg er aller mest glad og lykkelig, hvis jeg bliver bange eller måske bare hvis mit snørebånd er gået op..! Og det er lidt det samme der gør sig gældende når jeg så skal ovenpå igen.. Jeg prøver alt muligt - og så er der pludselig noget der virker og alting bliver godt igen indtil næste gang og der er det så helt sikkert noget helt andet der skal til for at genskabe kosmos.. Og ja, det er hårdt! Ikke bare for mig, men osse for min familie.. Uvished det gør sgu ondt! Til gengæld så er jeg blevet rigtig god til så at gøre de ting jeg har lyst til når jeg har lyst til dem og det tror jeg desværre der er rigtig mange der snyder sig selv for.. ! Så dagens budskab må være - Husk at gøre de ting, der gør dig glad!

..Nu håber jeg bare det gode humør holder, så vi kan få en dejlig jul uden alt for mange svingture..

7 kommentarer:

  1. Dejligt at høre, at du er på vej op igen Mejse:) Og godt budskab!

    SvarSlet
  2. Ja bekymringer har vi mange af.. og de kan være svære at skubbe til side. Men dejligt at du stiger op igen!

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre ... I har SÅ meget fortjent at være en lille lykkelig familie..
    KÆMPE KRAMMER herfra.

    SvarSlet
  4. Jeg har lige "opdaget" du også har denne blog Mejse, og det går rent ind i mit hjerte. En af mine nærmeste har det på samme måde som du, og jeg ved det ikke er nemt. Mange knus herfra, og dejligt at der trods alt er lys i mørket.

    Maiken

    SvarSlet
  5. Kære Mejse

    Blev helt glad da jeg så, at du har lavet denne søsterblog. Jeg kan genkende rigtig mange af de ting du skriver. Jeg har selv en let depression, som jeg nu behandler ved at gå til psykolog. Jeg kender det med, pludselig at blive ramt af en frygtelig nedtur og "ked-af-det-hed" som kommer ud af det blå. Det er så ubehageligt og skræmmende og det kræver, at ens nærmeste kan håndtere det - særligt ens kæreste, som nok er den person man tilbringer mest tid med og som man er tættest på. PUHA! Men jeg er lidt nysgerrig på at høre, hvilke overvejelser du gjorde dig mht. at få barn og så have en depression? Jeg gør mig de tanker nemlig og er lidt bekymret for, hvordan det bliver en dag at skulle have et barn, når man er kendt med depression.Tak for en dejlig blog.

    SvarSlet
  6. Merry Christmas from Alaska

    SvarSlet