lørdag den 8. januar 2011

Antimor..

..Jeg har haft rigtig mange tanker om det at skulle være mor..! Nogle dage har det været et brændende ønske, mens jeg andre dage har forkastet tanken om at der skulle sættes flere børn i denne verden..

..Og så en dag var jeg pludselig gravid.. ..Og så måtte jeg selvsagt til at finde ud af hvad hvilke dage der var flest af.. 

..Og pludselig så var han der bare - ØNSKEBARNET..! Og hele verden holdt op med at dreje rundt om mig og begyndte i stedet at dreje rundt om det lille menneske der lå i mine arme!

..Om det er held, højere magters vilje eller bare lemfældig brug af præservativer der er skyld i at Arthur er her i dag det ved jeg ikke, men jeg er lidt lettet over at jeg blev gravid i "uvished".. Det var nok nemmere for mig at vælge aborten fra, end det havde været at tage beslutningen om at blive gravid..! 

..Jeg har altid vist at jeg ville blive en fantastisk god mor, men jeg har osse altid vist at der ville blive dage hvor jeg ville være det modsatte.. Havde jeg selv skulle tage initiativet havde jeg nok lagt min skæbne i hænderne på min sygdom og valgt børnene fra.. Men nu er skæbnen heldigvis ikke altid noget vi selv er herre over, og i dag er jeg stolt over at kunne kalde mig mor omend det nogen dage er antimor..

5 kommentarer:

  1. Stolt - det har du rigtig god grund til at være... I har jordens dejligste dreng - og det er på grund af, han har en mor og en far, der elsker ham højt. I giver ham alt det, han har brug for, og du aner ikke, hvor glade og stolte vi er..

    SvarSlet
  2. FInt indlæg og så fin en kommentar fra Arthurs farmor. Jeg syns du er modig. Vi kan alle se nyhederne og være enige om, at det kun er de perfekte, de arbejdende, manden og kvinden, de sunde og de energiske der bør få børn. Men ville det ikke give et meget beige landskab af mennesker?

    SvarSlet
  3. Vi er vist alle antimødre nogle dage... Og jeg er overbevist om at Arthur ikke kunne have fået en skønnere mor. ;o)

    SvarSlet
  4. Jeg har først lige opdaget Sortmejsen, og jeg synes virkelig det er fedt med din ærlighed, fordi der nogle gange her i blogverdenen er en tendens til evig lykke, og 'jeg dikke-dikker mit barn dagen lang og har hyperoverskud til at sy tæpper af lommeuld og gammelt sengetøj hver dag', selvom virkeligheden jo er en anden. Det er selvfølgelig op til den enkelte at vælge, hvad man skriver, men det er bare rart med ærlig ærlighed.

    Ditte

    SvarSlet